Derfor skal du lave title og meta på dit website | SEO der betyder noget

Derfor skal du lave title og meta på dit website


Title og meta – hvad fanden er det? 


Det er to meget vigtige faktorer på dit website for at folk kan finde dine produkter ude i Google. 


Rigtig mange tror ikke, at de to ting er noget vigtigt og undlader derfor at udfylde dem. Det er en kæmpe fejl fordi, det er de to ting, som bliver vist ude i søgningerne i Google, så brugerne finder dig. Så brug tiden på at udfylde dem. Du udfylder dem inde i dit CMS-system i sidetitel, sidebeskrivelse etc etc.– kært barn har mange navne. 

Desværre har fx Wordpress ikke nogen SEO-title i deres CMS-system, så her skal du ind og finde et decideret plugin til title og meta. 

OBS!! Wordpress har, da de lavede deres system, ikke taget højde for Googles søgemaskine. De har lavet et felt til overskriften og kaldt den title, men det er din overskrift du skal skrive i dette felt. I forhold til din SEO-title(lad os kalde den dét for eftertiden), som er synlig ude i Googles søgemaskine, skal du sørge for at have et plugin i Wordspress til dette formål - evt. Yoast - som hjælper og guider dig i forhold til at udfylde dem korrekt.


SEO-title

Dit vigtigste søgeord skal indgå i din SEO- title, som skal være mellem 50-55 anslag, for at det hele bliver vist ude i Google. Brug gerne call-to-action i din title og det man kalder power-ord såsom: Bedst, deadline, boost, chokerende, ekspert, forskning, medlemmer, panik, præmie, support, udsalg, vanvittig etc etc. 

Hvis det er relevant, kan du også sagtens bruge tal i din SEO-title. 


Metabeskrivelse

Din metabeskrivelse skal fylde mellem 120-165 anslag. Google lavede på et tidspunkt anslaget om til flere anslag – omkring de 300, men besluttede så at føre det tilbage til det oprindelige, som er de 120-165 anslag. Jeg gisner om, at de førte det tilbage til det oprindelige, fordi metabeskrivelserne pludselig fyldte for meget ude i Google og overskyggede hinanden. 

I metabeskrivelsen skal du også have mindst ét power-ord med i, ligesom du meget gerne skal have sætninger bestående af de spørgsmål, som forbrugerne har. Altså den udfordring, som dit produkt løser for forbrugerne, og gerne i flere tekster/sætninger.


Site links

En lidt overset funktion, som Google også har, er visningen af site links. Site links er de undersider, som du har på dit site såsom: Om, kontakt, produkter etc. etc. Derfor er det også vigtigt, at du er opmærksom på netop de siders tekster, så det ser rigtigt ud ude i søgeresultaterne i Google.






Skrevet af:Linda Bøg Ottesen
CEO
    SKRIV EN KOMMENTAR
    Navn*
    Email*
    website