CONTENT STRATEGi
For at I kan få et overblik over jeres content udarbejdelse, er det rigtig godt med en strategi, så I ved hvordan I skal gebærde jer. I en content strategi får I sat ord på hvad det er I gerne vil, hvad jeres formål er og hvem jeres målgruppe er, altså dem I skal skrive jeres content til. Det er her, I skal bruge jeres personas, som er blevet godt beskrevet ned i detaljer. I skal også finde ud af, hvor meget der skal laves i løbet af året, og gerne få lagt det ind i en kalender, så I har noget at forholde jer til, og det hele ikke bare løber løbsk.
Dernæst skal I finde ud af, hvordan I vil pushe jeres content ud - hvilke kanaler vil I bruge? Det er ikke nok udelukkende at producerer noget content, der er også gerne nogle, som skal se det. Der er 3 muligheder:
1. Owned - dine egne kanaler, såsom website, blog, nyhedsbreve, magasiner, profiler på de sociale medier etc. etc.
2. Earned - det er de kanaler, hvor du gør dig fortjent til at blive omtalt pga. det gode indhold du bidrager med. Det kan være, der bliver linket til dig, at du få anmelder, referencer , du bliver nævnt diverse steder eller simpelthen, at du får noget PR.
3. Paid - det er alle de kanaler, hvor du betaler dig til synlighed online, reklamer og kampagner på fx Google, Facebook, Instagram, køb af links på velrenomerede sites, etc. etc.
Det sidste der skal gøres er, at der skal måles på effekten af jeres content strategi - der skal simpelthen opsættes nogle konkrete og målbare KPI'er, så I kan se, om I får de resultater I gerne vil have. Hvor gør I det godt, og hvor I skal blive bedre?
Udarbejdelse af Content Strategi fra kr. 3500,-