Med content marketing tiltrækker jeg dine kunder via det indhold jeg laver

Content Marketing


Med content marketing tiltrækker vi dine kunder via det indhold vi laver, enten til dit site eller til de sociale medier. Contentplanen skal udarbejdes inden I går i gang med at eksekverer. I sidder måske med spørgsmålet: " Hvornår har content marketing tjent sig ind?" Der er ikke noget entydigt svar på dette, alt afhænger af hvor dygtige I(eller jeres bureau) er, og hvor gode I er til at måle og handle på de aktiviteter, jeres content skaber.

Variér jeres content

Det er vigtigt at I variérer jeres content, så I på den måde får engageret jeres målgruppe, og de ikke får pillet jeres content marketing fra hinanden, for forbrugerne er blevet klogere og kan sagtens gennemskue, hvis du reklamerer for dem, og det gider de ikke. De vil hører om noget, som interesserer dem - de vil uddannes og underholdes alt imens de ledes mod målet, og kan I dét, så har I vundet jeres målgruppes tillid, hvilket er altafgørende i jeres digitale marketing. 

Tal til forbrugernes behov 

Forbrugerne søger måske ikke lige nøjagtig på jeres produkter, men på det behov de sidder med lige her og nu, og det skal I som virksomhed vide og bruge i jeres markedsføring - "ondt i hovedet" og ikke hovedpinepiller. Det I skal gøre er, at lave content, som understøtter deres behov og hvor I bruger de ord, som jeres målgruppe bruger. I skal finde forbrugernes sweetspot, altså der hvor de ikke opdager, at de bliver reklameret for.

60% af købsprocessen er allerede udført

Noget andet, som I som virksomhed skal være opmærksom på er, at forbrugeren selv har reserachet inden de kontakter jer/en sælger. Det vil sige, at I skal være på forkant og være opmærksom på, at 60% af købsprocessen allerede er udført inden I har dem i røret/på mail. Som tidligere nævnt, er forbrugerne blevet meget klogere.



CONTENT STRATEGi

For at I kan få et overblik over jeres content udarbejdelse, er det rigtig godt med en strategi, så I ved hvordan I skal gebærde jer. I en content strategi får I sat ord på hvad det er I gerne vil, hvad jeres formål er og hvem jeres målgruppe er, altså dem I skal skrive jeres content til. Det er her, I skal bruge jeres personas, som er blevet godt beskrevet ned i detaljer. I skal også finde ud af, hvor meget der skal laves i løbet af året, og gerne få lagt det ind i en kalender, så I har noget at forholde jer til, og det hele ikke bare løber løbsk. 
Dernæst skal I finde ud af, hvordan I vil pushe jeres content ud - hvilke kanaler vil I bruge? Det er ikke nok udelukkende at producerer noget content, der er også gerne nogle, som skal se det. Der er 3 muligheder: 
 

1. Owned - dine egne kanaler, såsom website, blog, nyhedsbreve, magasiner, profiler på de sociale medier etc. etc. 

 2. Earned - det er de kanaler, hvor du gør dig fortjent til at blive omtalt pga. det gode indhold du bidrager med. Det kan være, der bliver linket til dig, at du få anmelder, referencer , du bliver nævnt diverse steder eller simpelthen, at du får noget PR. 

 

3. Paid - det er alle de kanaler, hvor du betaler dig til synlighed online, reklamer og kampagner på fx Google, Facebook, Instagram, køb af links på velrenomerede sites, etc. etc. 


Det sidste der skal gøres er, at der skal måles på effekten af jeres content strategi - der skal simpelthen opsættes nogle konkrete og målbare KPI'er, så I kan se, om I får de resultater I gerne vil have. Hvor gør I det godt, og hvor I skal blive bedre?

Udarbejdelse af Content Strategi fra kr. 3500,-


ARTIKLER & BLOGINDLÆG 

Har du flair for at skrive? Eller er du en af dem, som hellere overlader det til andre, fordi det er for besværligt? Hvis du har et udtalt talent for at skrive, så gør dét - skriv! Del ud af din viden, uden at forvente noget til gengæld, afkastet skal nok komme, senere, når folk ved hvem I er, hvad I står for, og hvad I kan. Hvis du ikke kan skrive, så kan det godt betale sig at hyre en dygtig tekstforfatter, som kan vinkle jeres tekster, så de passer til jeres målgruppe. Rigtig mange elsker at følge blogs og blive beriget med viden eller dagligdagsdeling. Det er det her med et vindue ind til andres liv - det er super spændende at følge med i andres gøren eller laden. Vi kender det fx fra Facebook, hvor vi kan følge med i hvad nye og gamle kollegaer, ekskærester og venner laver - og de ved det ikke. De ved ikke hvornår vi gør det, og dét er interessant. Andre søger viden indenfor deres felt, at blive beriget med endnu mere viden, så de kan blive endnu bedre.

Artikler fra kr. 2500,-
Blogindlæg fra kr. 1200,-

"Om os" tekster

Rigtig mange glemmer hvor vigtig "om os" tekster er og tit er det en meget undervurderet kategori på websites. "Om os" tekster er faktisk utrolig vigtige, hvis kunderne skal få en idé om hvem vi er, hvad vi kan og om vi er værdifulde samarbejdspartnere for dem. Det er også her vi kan fortælle vores historie, vores vision og vores mission med firmaet. Kunderne vil rigtig gerne vide hvem I er, og hvad I kan gøre for dem, så fortæl det.

Udarbejdelse af "Om os" tekster fra kr. 1500,-

Storytelling

Hvad er en god historie? Den tager for det første forbrugeren med på en rejse og er autentisk, så er den kreativ og skaber en følelsesmæssig/personlig forbindelse til modtageren og inspirerer til handling. Vi husker detaljer bedre gennem storytelling, og vi føler at vi er langt bedre forbundet med afsender og netop dét har stor betydning for vores beslutninger i købsprocessen. Vi elsker, når der tales til vores følelser - det får skabt en masse billeder oppe i vores hoveder og der er rig mulighed for at få fortalt, hvad det er i står for og hvad det er I tror på - så udnyt dét. Har i mulighed for at lave medarbejderportætter på jeres site, så gør det. Så snart vi har ansigt på hvem vi henvender os til, så er det nemmere for os at relatere og engagere os. Jeg fortæller den gode historie, så dine kunder vil handle med dig i stedet for med konkurrenten. Jeg fortæller din historie, så din virksomhed fremstår stærk og troværdig. Hvad er din historie?

Pr. påbegyndt time kr. 750,-

Produkt tekster 

Står du med et site, hvor du har en masse produkter, men upræcis og ikke særlig meget tekst ved dit produkt, så skal du til at skrive noget tekst. Google belønner nemlig dit site ved at have en god kvalitets tekst ved dine produkter. Kunderne har også nemmere ved at finde dine produkter ude i søgemaskinerne, du får mere trafik og mulighed for langt flere konverteringer. Faktisk er det sådan, at 8 ud af 10 kunder fravælger en netbutik, hvis produktinformationerne er mangelfulde eller billederne er af lav kvalitet - det viser denne analyse fra FDIH E-handelsanalyse:  Manglende tillid skræmmer kunderne væk

Pr. påbegyndt time kr. 750,-

SEO tekster

Hvis du gerne vil op i søgemaskinerne, kræver det at dine tekster er SEO venlige. Det vil sige, at dine tekster skal kunne generere konverteringer, altså få forbrugerne til at foretage en handling, du har tiltænkt dem. Søgeord er vigtige i den sammenhæng - hvad er det for ord, dine kunder søger på, for at finde dine produkter? Hvad er det for ord kunderne bruger ude i Google? De ord skal indgå i dine tekster. Se pris og læs mere om SEO tekster