Med konverteringsoptimering gør jeg dit site klar til forbrugerne, så de ikke smutter ud igen. Med andre ord ommodificerer jeg sitet, så det henvender sig direkte til jeres målgruppe - derfor er det også vigtigt, at der er helt styr på, hvem målgruppen er - hvem henvender I jer til?
Du kan have nok så gode produkter, men hvis kunderne ikke kan navigerer rundt på dit site, så opgiver de oftest og går videre til næste online forhandler(med mindre du har unikke uundværlige produkter, så er forbrugerne villige til at give dig længere snor).
Value proposition
Forbrugerne skal simpelthen uddannes til at bruge dit site, og du har ikke mange sekunder at gøre godt med. Lige så snart kunderne lander på dit site, skal de for det første vide, hvad det er du tilbyder, dernæst... hvorfor de skal vælge dig, og sidst men ikke mindst, hvordan de får fat i det du tilbyder. Har forbrugerne ikke fået svar på de tre spørgsmål indenfor meget kort tid, er de videre. De fleste besøgende kommer via mobilen og det siger swipe, swipe, swipe og så er de videre. JA!, så hurtigt går det faktisk i de her tider. Så hvis dit site ikke viser tydelig value proposition og er brugervenligt(i daglig tale UX) risikerer du, at miste kunderne alene pga. dét.
Jeg rådgiver dig i forhold til, hvad du kan gøre anderledes, og hvad du skal huske at gøre i fremtiden.